Urządzenia biurowe – kupić czy wynająć?
Prowadzenie własnego biznesu to nieustanne podejmowanie decyzji. Wybory nie zawsze bywają łatwe. Koszty stale, nagle wydatki, mogą przyprawić o ból głowy. Wiele firm na początku swej działalności dysponuje skromnymi środkami finansowymi. Każdy wydatek musi być przemyślany. W dzisiejszym wpisie zastanawiamy się, czy lepiej kupić czy wynająć urządzenia biurowe?
Kupno urządzeń biurowych
Dla początkującego przedsiębiorcy wyposażenie biura w dobrej jakości sprzęt może oznaczać spory wydatek. Wiele firm wymaga wpłaty zaliczki, a pozostałe płatności dzieli na kilka rat. Lista rzeczy potrzebnych w biurze nie ma końca. Zakup mebli, materiałów biurowych, sprzętu komputerowego, telefonu, kopiarki, drukarki lub urządzenia wielofunkcyjnego, itd., itd… Wyposażenie biura możemy sfinansować pozyskując dotację, skorzystać z kredytu dla firm lub leasingu (dzięki temu rozwiązaniu – po okresie spłaty przejmujemy sprzęt na własność). Wydatki na zakup wyposażenia biura mogą być wliczone do kosztów uzyskania przychodów.
Nasuwa się również pytanie jak intensywnie będzie wykorzystywany zakupiony sprzęt. Jeżeli kopiarka czy skaner to podstawowe narzędzie pracy – warto zdecydować się na zakup sprzętu. Należy wtedy pamiętać o kosztach dodatkowych, takich jak: toner, bębny podzespoły, papier do drukowania.
Wynajem urządzeń biurowych
Jeżeli chcemy wyposażyć biuro w sprawny sprzęt z bezpłatnym serwisem warto zastanowić się nad dzierżawą. Obecnie można wynająć niemal każde urządzenie. Dzięki takiemu rozwiązaniu unikamy dużej jednorazowej inwestycji. Koszt wynajmu sprzętu biurowego jest niewielki i stały. Każdą firmę na niego stać. Wiele przedsiębiorstw wynajmujących sprzęt biurowy pozwala Klientowi na wybór pomiędzy sprzętem nowym i używanym. W obydwu przypadkach mamy gwarancje szybkiego serwisu. Wynajmujący dysponują oryginalnymi częściami zamiennymi i podzespołami. utrzymują więc używane urządzenia w naprawdę dobrej kondycji.
A co z miesięczną opłatą za wynajem? Najczęściej preferowanym rozwiązaniem jest opłata w formie abonamentu, który pokrywa serwisowanie i konserwację sprzętu (zwykle gwarantując krótki czas serwisu i dostarczenie urządzenia zastępczego na czas naprawy). Wydruki z kopiarki lub drukarki rozliczane są ryczałtem lub niewielką opłatą za każdą wydrukowaną stronę. Jeżeli myślimy o bardziej efektywnym i elastycznym prowadzeniu biznesu lub dopiero rozpoczynamy działalność, wynajem urządzeń biurowych jest najlepszym rozwiązaniem.
Dodaj komentarz